.

Bla bla bla o motoryzacji

Zacznijmy od tego ze mało, który współczesny samochód ma gaźnik  
W poldku byla membrana, która cos wsuwała i wysuwała
i tymi sie hamuje silnikiem za darmo
w monopunktach tez odcina
a moj kolega
inzynier po 2 fakultetach
nie kumal tego jak mu samochód pokazywał na wyświetlaczu 0.0l/100km
no może on jest po ahg tam tego nie mieli  
właśnie doktorek z mojej uczelni ma astre
i proboje nam wmówić ze mu wyłącza wtrysk na biegu dopiero po 2 sekundach
taa
prawda? nie za długo aby?
a w międzyczasie przelewa sie paliwo przy zamkniętej przepustnicy
i leje do wydechu
jemu to moze pokazac za 2 sek na wyświetlaczu
ale zamknac musi od razu
ja nie wiem skąd on to wzial, to byloby nielogiczne
i nie uzasadnione dlaczego akurat 2 sekundy
i mowil ze w dieslach przy 1600 obrotow sa włączane
no bo może tyle czasu zajmuje skapowanie sie wyswietlaczowi ze czas wtrysku wynosi 0
sprawdzałem kompem u siebie, nawet przy 1200 jeszcze sa wyłączone
no przy spadku obrotow dużym zaczyna sie podlewać
zeby nie było lipy jak depniesz sprzęgło  
i cisnie doktorek bzdury biednym zwykle malo wiedzącym studentom
jesli silnik ma nominalnie 800 obrotow ot jeszcze zdazy włączyć wtryski spokojnie
najczesciej dziala tak ze powietrze zasysane do silnika ma 2 drogi
ekonomiczna i powiedzmy "sportowa"
a tam jest Wielki System i sie troche wali
moze i to jezdzi, ale sa tak paliwożerne
przy niższych prędkościach obrotowych powietrze idzie dłuższa a przy wyższych krótsza droga
bardzo ładnie przyspiesza naawet na wyzszym biegu przy niższej prędkości
rezultat jest taki ze masz ciut wiecej momentu
a przy wyższych prędkościach obrotowych idzie "na skróty"
krotsza rura
i teraz
czemu lepiej jest raz krotka raz dluga
otoz 
chodzi o zjawiska falowe w kolektorze
o pulsacje strumienia
na wykresie indykatorowym to widac
rożne samochody maja dodatkowe pojemności w dolocie
tuningowcy w dresach pilnie wycinają i zastępują rurami od odkurzacza
a one wykorzystują sprężystość i bezwładność powietrza do poprawy napełnienia
wyrąbanie puchy od filtra to jest po prostu skasowanie pracy paru inżynierów od przepływu gazów
no i te dlugie rury poprawiają ci moment obrotowy na niskich obrotach ale przy wysokich by stawiały opor

Brak komentarzy: